Przejdź do treści

Be Interesting & Set The Brand New Precedent

REGULAMIN
XXXIII  Festiwalu Grup Śpiewaczych
„Ziemia i Pieśń”
Szprotawa, 04. 07. – 06.07. 2025 r.

 

 

CELE FESTIWALU

  1. Propagowanie, upowszechnianie i ochrona  dziedzictwa kulturowego niematerialnego i materialnego polskiej  kultury ludowej, w tym szczególnie śpiewu.
  2. Edukacja kulturowa i przełamywanie stereotypów, uprzedzeń między narodami, mniejszościami poprzez poznawanie ich tradycji i wspólne działania.
  3. Poznanie współczesnej twórczości zespołów ludowych.

 

FORMUŁA FESTIWALU

  1. Festiwal odbędzie się na Szprotawskich Błoniach przy ul. 3-go Maja
  2. Do udziału w Festiwalu zapraszamy zespoły ludowe, śpiewacze (bez ograniczeń wiekowych, występujące a’capella lub z akompaniamentem (dopuszczalny jest także półplayback).
  3. Festiwal ma formułę konkursu, prezentacjom scenicznym przysłuchuje się Rada Artystyczna, powołana przez Dyrektora Festiwalu.
  4. Oprócz prezentacji scenicznych przewidujemy prezentacje rękodzieła, animacje oraz biesiadę śpiewaczą z udziałem zespołów (zasady udziału zespołów w pkt. 4 Zasad uczestnictwa).

ZASADY PREZENTACJI ZESPOŁÓW

  1. Zespoły do prezentacji wybierają jedną z trzech kategorii:
  • ZESPOŁY DZIECIĘCO – MŁODZIEŻOWE
  • ZESPOŁY ŚPIEWACZE A’CAPELLA I Z AKOMPANIAMENTEM TRADYCYJNYM (kapela, instrumentarium tradycyjne)
  • ZESPOŁY Z AKOMPANIAMENTEM ELEKTRONICZNYM (podkłady muzyczne MP3, pianina elektryczne, keyboardy, syntezatory, itp.)

 

  1. Zespoły do prezentacji przygotowują 2 utwory, których łączny czas nie może przekroczyć
    8 minut. Prosimy o przestrzeganie norm czasowych!!! Przekroczenie norm czasowych może skutkować dyskwalifikacją.
  2. Zespoły nie mogą wykonywać utworów prezentowanych przez siebie w poprzednich dwóch edycjach Festiwalu.

ZASADY UCZESTNICTWA

  1. Zespoły do dnia 06.2025 r. przesyłają Karty Zgłoszenia wraz z nagranym proponowanym repertuarem (mp3, video, linki internetowe) oraz z podpisanymi załącznikami:

zał. nr 1 Zgoda na przetwarzanie danych osobowych 

zał. nr 2 Zgoda na wykorzystanie wizerunku

UWAGA!  Laureaci, zdobywcy Grand Prix i „Bukowego liścia” w poprzednich 2 latach Festiwalu są zwolnione z wysyłania nagrań.

  1. Wypełnioną Kartę Zgłoszenia wraz Załącznikami należy przesłać na adres e-mailowy: zip@szdk.pl lub listownie na adres biura organizacyjnego (decyduje data wpływu do Sekretariatu SzDK).
  2. Rada Artystyczna powołana przez Dyrektora Festiwalu na podstawie zgłoszeń do dnia 06.2025 r. dokona wyboru zespołów zaproszonych do udziału w Festiwalu. Decyzja Rady Artystycznej zostanie ogłoszona na naszej stronie internetowej www.szdk.pl. Dodatkowo, wybrane do Festiwalu zespołu powiadomimy mailowo lub telefonicznie.
  3. Zespoły, które z ważnych powodów nie mogą uczestniczyć w Koncercie Galowym w dniu 06.07.2025 roku zobowiązane są do poinformowania o tym fakcie, na Karcie Zgłoszenia. Ewentualne otrzymane nagrody prześlemy pocztą.

 

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA:

  1. Nagroda główna Festiwalu – „BUKOWY LIŚĆ” – statuetka wraz z nagrodą pieniężną – 5000 zł (pięć tysięcy złotych) wybierana z trzech kategorii wykonawczych.
  2. Nagrody z tytułem „Laureata” w poszczególnych kategoriach wykonawczych:

I miejsce – 1500 zł

II miejsce – 1000 zł

III miejsce – 500 zł

  1. Nagroda specjalna dla „Najlepszej Kapeli Tradycyjnej” – 2000 zł
  2. Wyróżnienia w kwocie 400 zł każde wraz z dyplomami.
  3. Nagrody indywidualne – przyznawane poza decyzją Rady Artystycznej.
  4. Rada Artystyczna może nie przyznać wszystkich wyżej wymienionych nagród.

UWAGA! Ubiegłoroczni zdobywcy nagrody GRAND PRIX „Bukowego liścia” nie mogą być ponownie nominowani do tej nagrody. Mogą jednakże otrzymać tytuł laureata oraz inne nagrody.

KOSZTY UDZIAŁU W FESTIWALU

Placówki delegujące lub zespoły we własnym zakresie pokrywać będą następujące koszty:

  • Akredytacji w wysokości 30 zł/osoba płatnej do 19.06.2025 roku na konto Szprotawskiego Domu Kultury: PKO BANK POLSKI O/Szprotawa 20 1020 5460 0000 5902 0098 5523
  • podróży;
  • ubezpieczenia własnego na czas trwania Festiwalu;
  • noclegów (zespołom, które będą chciały skorzystać z noclegów możemy pomóc w ich poszukiwaniu i negocjacji cen. W niektórych miejscach noclegowych możliwe jest wyżywienie. Chęć korzystania z noclegów należy zaznaczyć na karcie zgłoszeniowej.
  • Szprotawski Dom Kultury zapewnia jeden posiłek w dniu występu zespołu. Posiłki wydawane są w dniach: 04.07., 05.07. Ze względów organizacyjnych, prosimy o przemyślane zgłoszenia chętnych (ilość osób).

 

 

DANE TELE-ADRESOWE:

ADRES BIURA ORGANIZACYJNEGO:

Szprotawski Dom Kultury

Mickiewicza 1, 67-300 Szprotawa

tel. 683762401, 500202518

Adres e-mail: zip@szdk.pl

Przewidywany harmonogram działań*:

04.07.2025

Od godz. 12.00 – I Koncert przeglądowy – prezentacje zespołów

Od godz. 15.00 – II Koncert przeglądowy – prezentacje zespołów

Od godz. 18.00 – wieczorne koncerty Gwiazd

Od godz. 22.00 – dyskoteka z DJ

05.07.2025

Od godz. 11.00 – III Koncert przeglądowy – prezentacje zespołów

Od godz. 14.30 – IV Koncert przeglądowy – prezentacje zespołów

Godz. 18.00 – koncert lokalnego zespołu

Od godz. 19.45 – Korowód ulicami miasta Szprotawa

Od godz. 20.15 – Występy zespołów z całego świata w ramach MFF „Świat pod Kyczerą”

 

06.07.2025

Godz. 13.30 – Msza Św. w Kościele p.w. WNMP w Szprotawie

Godz. 15.30 – Koncert Galowy Festiwalu Ziemia i Pieśń

Godz. 18.30 – wieczorne koncerty

Godz. 21.00 – koncert Gwiazdy Wieczoru

 

*harmonogram działań może ulec zmianom

Postanowienia końcowe

Przesłanie Karty Zgłoszenia wraz z załącznikami jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu. Informacja związana z RODO umieszczona jest w załącznikach.

Ostateczna interpretacja powyższych zapisów, a także prawo rozstrzygania kwestii spornych nieujętych w Regulaminie, przysługuje Organizatorowi. 

Regulamin może ulec zmianie o czym zostaną powiadomieni uczestnicy drogą telefoniczną lub e-mailową.

W przypadku wystąpienia ważnych okoliczności niezawinionych ze strony Organizatora Festiwal może zostać odwołany . Zespoły zostaną powiadomione o tym fakcie jak najszybciej.